Het duurzaamheidsconcept van de uvex group
Al sinds 1926 beschermen onze innovatieve producten mensen in hun beroep, sport en vrije tijd. Elk bedrijf dat mensen wil beschermen, moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Het is precies deze missie die aanleiding gaf tot onze belofte om niet alleen duurzaam, maar ook sociaal en ecologisch verantwoord te handelen. Onze missie protecting people omvat dan ook meer dan alleen fysieke veiligheid.
Onze duurzaamheidsdoelstellingen
- Internationalisering van de bedrijfssegmenten
- Versterking van de marktpositie in de Verenigde Staten
- Uitbreiding en modernisering van de eigen productiefaciliteiten van uvex
- Diverse digitaliseringsinitiatieven om de toekomst van de uvex group veilig te stellen
- Vermindering van het energieverbruik conform DIN EN ISO 50001 met 6,5 % tegen het einde van het boekjaar 2019/20 met betrekking tot de eigen energiestatistieken (basis boekjaar 2016/17)
- Aanschaf van CO2-neutrale elektriciteit en gas bij de inkoop van energie
- Alternatieven voor energie-intensieve productiemethoden
- Optimalisatie van processen in de productie
- Voortdurende monitoring van leveranciers op volledige naleving van de maatschappelijke normen door middel van audits
- Versterking van de reputatie van de uvex group als werkgever: Werving en langdurig behoud van personeel – vooral voor lastig te vervullen vacatures, het vergroten van de bekendheid en versterken van het imago van de uvex group, motivatie en binding van interne medewerkers, verjonging van de uvex group als werkgever
- Verdere ontwikkeling van digitale hulpmiddelen zoals eLearning
- Meer gebruik van sociale media voor het behouden en werven van werknemers
- Langdurige voortzetting van de Rainer Winter Foundation door de ondernemersfamilie
Michael Winter, beherend vennoot uvex group
"protecting people is our mission. protecting planet is the natural continuation of this mission when it comes to treating people, society and nature responsibly. With protecting planet, we have created a label that offers maximum transparency and information about our sustainability activities: from resource-saving products and innovative measures in our factories through to social commitment and social projects."